Artykuły
Body leasing, czyli wynajem specjalistów w biznesie
Czy wiesz, że możesz mieć dostęp do światowej klasy specjalistów bez konieczności zatrudniania ich na stałe? Body leasing, czyli krótkoterminowe wynajmowanie pracowników o wysokich kwalifikacjach, idealnie dopasowanych do specyficznych projektów i zadań jest odpowiedzią na rosnące potrzeby firm, dotyczące szybkiego dostępu do specjalistycznych umiejętności. Co więcej, w erze gig economy, czyli gospodarki współdzielenia ten model wspiera również pracowników, dając im możliwość pracy nad różnorodnymi projektami i rozwijania swoich kompetencji w dynamicznym środowisku.
Nowy punkt widzenia – modułowe systemy definiujące przestrzeń
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. Odpowiednia aranżacja i dostosowane rozwiązania technologiczne zapewnią inkluzywne, owocne spotkania. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays i Sonte, będących ekspertami w dziedzinie projektowania hybrydowych miejsc pracy, połączyło siły, by wspólnie rozmawiać o nowoczesnym środowisku biurowym, które pozwoli ściągnąć i zatrzymać największe talenty. W cyklu 12 artykułów przedstawimy istotne obszary budowania odpowiedniej dla organizacji przestrzeni do pracy. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej propozycjom firmy Bene.
VUCA! Jak być liderem, gdy świat wokół oszalał
Menedżerowie lubią dzisiaj posługiwać się akronimem VUCA, który pochodzi od słów volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność) i oddaje warunki panujące w turbulentnym świecie.
Płatności bezgotówkowe i ochrona danych: cyberbezpieczeństwo w finansach pod dyrektywą NIS2
Płatności bezgotówkowe stają się normą w codziennym życiu Polaków. Korzystamy z nich nawet w najmniejszych punktach usługowych. Według danych fundacji Polska Bezgotówkowa w 2023 r. stanowiły ponad 60% wszystkich transakcji w sklepach i punktach usługowych. 10 lat wcześniej było to jedynie 20%. Tak duży ich wolumen oraz wzrost jest szansą i jednocześnie wyzwaniem dla sektora bankowego oraz finansowego, również w kontekście europejskiej dyrektywy NIS2 oraz cyberbezpieczeństwa.
Polskie inwestycje w Afryce
Rodzime firmy coraz odważniej wkraczają na rynki Afryki Subsaharyjskiej, konkurując z międzynarodowymi korporacjami. Jednak ta ambitna podróż to wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy biznesowych ze względu na dystans, zmienne uwarunkowania oraz zupełnie nieoczywiste lokalne realia. Inwestycje na afrykańskich rynkach wymagają cierpliwości, budowania relacji i stworzenia dobrej opowieści o przewagach firmy z dalekiego, nieznanego kraju.
Klimatyczny biznes
Deklaracje środowiskowe firm wskazują, że przedsiębiorcy i liderzy, a przynajmniej część z nich, zaczynają rozumieć swoją odpowiedzialność za środowisko i próbują minimalizować szkody spowodowane przez ich organizacje. Ostatnie miesiące przyniosły anomalie pogodowe, szokująco wysokie temperatury oceanów, niebezpieczne fale upałów, rekordowe pożary oraz katastrofalne powodzie, które zakłócały i niszczyły życie na całym świecie i brutalnie przypominały nam o kosztach bierności.
Jackie Rocca: Jak Slack rozwiązuje problemy użytkowników za pomocą AI
W tym odcinku podcastu „Me, Myself, and AI” Jackie Rocca, wiceprezeska ds. produktu w firmie Slack, opisuje, jak jej zespół podchodzi do projektowania nowych produktów w przestrzeni generatywnej sztucznej inteligencji, oraz przedstawia pewne prognozy na przyszłość.
Anna Connor - Łakomy: jak tworzyć skuteczne przekazy sprzedażowe?
Ekspertka specjalizująca się w neuronauce społecznej opowiada, jak ważne w tworzeniu przekazów sprzedażowych są emocje.
Szefie, nie ulegaj lizusom, bo szybko tego pożałujesz
Pracownikom opłaca się schlebiać swoim przełożonym, bo dzięki temu mogą zyskać ich przychylność. Z kolei szefom podatność na komplementy może przynieść negatywne konsekwencje. Nadav Klein z Katedry Zachowań Organizacyjnych INSEAD opowiada o badaniach, podczas których sprawdził, z jakimi kosztami muszą się liczyć liderzy, którzy są nadmiernie chwaleni przez swoich pracowników i jakie reakcje mogą ich przed nimi uchronić.
Efektowny marketing czy efektywny biznes?
Dlaczego marketing i biznes nie zawsze idą w parze? Dlatego, że marketing to nie konkurs piękności lecz konkurs skuteczności.